Distanslös.

IMG_2847Hej. Det är jag som är döden.
Nej det är det inte. Dock död efter att ha varit på en löptur på 1,2 mil.

….

HAHAHA! Absolut inte! “Lunkade” 3,4 starka kilometer. Så inga långdistanser här inte! Unnade mig också därför ett gott tefat! Så svårt att få igång den här “träningspeppen”… Förstår inte hur folk orkar prioritera detta om det inte är absoluta nödfall? När kommer man börja *gilla* detta?? Knatar ju redan ca 1 timme om dagen – men just när man ska pusha sig på gym eller i löpspår är det ju stört omöjligt att hitta viljestyrka om det inte beror på en sjuk rygg eller liknande.

Hur kan man hitta motivation är väl frågan jag ställer rätt ut i cyberspace. Inte blir det bättre av stegräknarappen som säger att man bränt lika många kcal som de tefat man mular in i käften efteråt. Men men, det är inte det viktiga. Det viktiga är att Man Mår Bra av att träna. Men just nu mår jag endast dåligt 🙂

 

Svettig omfamning,
/F

 

6 Thoughts on “Distanslös.

  1. Johanna on April 17, 2015 at 6:25 am said:

    jag känner preciiiiis likadant. Sjukt svårt att motivera sig. Det jag gör är att endast träna sånt som jag tycker är roligt och tillsammans med kompisar/respektive för då blir det mer en social grej. Jag har provat löpspåret men man gör ju bara samma sak hela tiden, springer på en väg och försöker motivera sig var tredje sekund att fortsätta. Och sen så är man ensam i löpspåret=rätt tråkigt. Nä, gör bara roliiiigare grejer så kanske det blir liiiite bättre?

  2. hedvig on April 17, 2015 at 8:01 am said:

    Ja tycker samma: gör roliga grejs. Sen kanske planera innan, typ denna veckan ska jag träna det den dagen och det den dagen. Så blir det lättare att bara göra, man behöver inte lägga timmar på typ “skaaaa jag träna idag? Vad?”. Sen typ bara göra det, liksom jag tycker de första löpen/styrkepassen efter ett uppehåll är ca 100% förödmjukelse och kamp men sen BLIRE kul + jag kan längta efter det för kroppen hajjar som vad den ska och hur man gör och sånt. + den blir ju glad av det.

  3. Jag tror att det handlar sjukt mycket om att lyssna på lusten, vad tycker du är genuint kul att göra? Lyfta vikter, kuta i skogen, dansa larviga danspass som ShBam på Sats, klättra? För egen del AVSKYR jag att springa (och det är en väl underbyggd slutsats efter många försök), så jag ger upp det fast det är trendigt och kör min egen mix av styrketräning/hot yoga/klättring/larviga danspass. Och vet du vad – det funkar! Jag tränar kanske fyra gånger i veckan, mår skitbra av det, och ser typ fram emot nästa pass?!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post Navigation